Sõiduautode remont Sõiduautode kliimaseadmed Sõiduautode diagnostika Kliimaseadmete remont

Oleme tegelenud sõiduatode kliimasedmete ja konditsioneeride remondiga alates 1998-st aastast. See on piisav aeg omamaks väga põhjalikke kogemusi selles valdkonnas. Allpool on üldine loetelu valdkondadest, millega igapäevaselt kokku puutume.

  • Esialgne diagnostika ja kliimasüsteemi mittetöötamise põhjuste määratlemine.
  • Gaasilekete otsimine.
  • Radiaatorite ja torude remont (jootmine alumiiniumiga).
  • Kompressorite remont ja hooldus.
  • Ventilaatorid, andurid ja juhtmestik (korrasoleku kontroll ja vajadusel remont või vahetus).
  • Juhtimiseadmete ja elektroonika remont ning hooldus.
  • Vajadusel süsteemi läbipesu, koostamine, vaakumeerimine ja õli lisamine.
  • Gaasikoguse kontroll ja vajadusel lisamine. Täitmine.

 

Radiaatorite ja torude remont.

Nagu eelpool mainitud kasutame radiaatorite ja torude remondis alumiiniumiga jootmist. See on kõige kindlam meetod väga hea tulemuse saamiseks. Alumiiniumi ühendamine alumiiniumiga. Liitekohalt kahte toru enam eraldada ei saa nagu on see võimalik vasega jootmise korral. Liitekoht on muutunud ühtseks toruks.
Radiaatorite purunemisel on üldjuhul kaks põhjust. Esiteks mehhaanilised vigastused ja teiseks oksüdeerumine. Mehaaniliste vigastuste korral on tulemus kergesti prognoositav ja ka üldjuhul lihtsamini remonditav. Oksiidi laastav mõju on väga peitlik. Esimesed augud on kergesti leitavad aga metalli auk mis on oksiidi korgi all ei tarvitse niipea nähtavale tulla. See võibki juba juhtuda järgmisel aastal. Üldiselt aitavad kogemused seda hinnata ja sellisel juhul soovitame kas uut või teist märksa paremas seisukorras radiaatorit.
Kasutatud radiaatorite valik on küllaltki suur.
Torude kahjustused jagunevad samuti kaheks. Mehaanilised vigastused ja oksüdeerumine.
Mehaanilise vigastuse korral kas joodame augu või asendame osa torust. Oksüdeerumine toimub tavaliselt kinnituskohtade (klambrite) alt, kuhu koguneb pori ja vesi. Sealt saabki alguse laastav oksiidiuss. Kõige kindlam on asendada osa torust ja kõik on nagu uus. Samuti leidub järgmisi torusid.
Tihti kasutatakse mitmesuguseid liime ja keraamilisi metalle, aga see tulemus on enesepettus. Kõrge surve torustikus ja radiaatoris (kuni 30 Mpa) ning õli ja suur temperatuuride muutus teevad oma töö. Ning raha mis kulutati on kadunud koos gaasiga. Seepärast teeme kohe korraliku ja vastupidava ühenduse.
Torude vahel on voolikud. Ka neid on võimalik asendada.


Kompressorite remont ja hooldus.

Kompressorite remont on kõige töömahukam, täpsem ja keerukam protseduur. Kuna automarke on palju siis ka kompressorite nomenklatuur on väga lai. Igal kompressoril on siiski temale omased põhilised vead ja nõrgad kohad. Püüame neid leida ja kõrvaldada kasutades nii uusi varuosi kui ka juppe doonoritelt. On ka võimalik teatud marki autode kompressorite puhul kasutada vahetusfondi. See teeb remondiaja kliendile lühemaks. Kasutatud kompressorite valik on piisavalt suur.
Alati tuleb leida põhjus miks see juhtus, muidu kordub kõik varsti uuesti.
Kompressorite hoolduse juurde kuulub rihmaratta laagri kontroll ja vajadusel vahetus, sest vigane laager põhjustab kuumenemise ja see omakorda võib hävitada nii magnetsiduri mähise kui ka siduriplaadi. Milleks teha lisakulutusi.
Kohapeal on lai sortiment uusi ja kasutatud (aga korralikke) laagreid. Samuti erinevaid mähiseid ja siduriplaate.
Enamlevinud põhjus kompressorit hävingul on õli puudulikkus. Nagu öeldakse: “õli viga ei olnud, sest õli ei olnud“.
Kõik kompressorid mis väljuvad meie töökojast (ka kasutatud ) on kontrollitud ja vajadusel korrastatud.


Ventilaatorid.

Ka ventilaatoril on väga tähtis roll kliimaseadme töö juures. Kompressori töö tulemusena surutakse gaas kokku ja temperatuur tõuseb. Kuuma gaasi pihustades ei saa nii madalat temperatuuri kui jahedama gaasi puhul, seepärast lülitatakse enamus autode kliimaseadmete lisaventilaatorid tööle esimeses astmes koos kompressoriga. Kui ventilaator ei tööta kuumeneb gaas sooja ilmaga sedavõrd, et ülerõhu korral lastakse süsteemist osa gaasi välja või puruneb sootuks mõni nõrgem lüli (vanem voolik). Seepärast proovime ka jõudumööda remontida lisaventilaatoreid ja asendada esimese kiiruse takisteid. On pakkuda ka mõningaid madala- ja kõrgerõhuandureid.

 

Kõigi kliima probleemidega seotud küsimustega aitab Teid Teet Vares. Telefon +372 56 251 076.

Thursday the 25th. Tehase 21a. Tartu - Joomla Site Templates